Obsługa Klienta w ROSZAK NARZĘDZIA – jak działa i czy jest profesjonalna ?

2023-05-27 10:06:00
Obsługa Klienta w ROSZAK NARZĘDZIA – jak działa i czy jest profesjonalna ?

Obsługa Klienta w ROSZAK NARZĘDZIA – jak działa i czy jest profesjonalna ?

Do napisania tego tekstu zainspirowała mnie sytuacja, która niedawno wydarzyła się w moim „zakupowym” życiu.

To autentyczne zdarzenie miało miejsce w Środzie Wielkopolskiej. Nie będę robił tutaj nikomu reklamy, a tym bardziej w tym przypadku anty reklamy, bo nie o to chodzi, dlatego nie podam nazwy sklepu.

A to cała sytuacja …

Padła bateria w moim laptopie. Wiadomo jak to jest, zdarza się. Dużo go użytkuję w różnych warunkach i moja pierwsza myśl jest taka, że trzeba ją po prostu wymienić. Co robię ? Odpalam wujka Google i wpisuję w wyszukiwarkę co potrzebuję.

Jest! Na pierwszym miejscu! Z niską ceną! Znalazłem ją w jednym ze sklepów lidera sprzedaży na polskim rynku. Wystarczy zamówić i po robocie. Ale nie, poczekam z zamawianiem online. Wiem, że tego dnia będę się kręcił po mieście, to podjadę zapytać, czy przypadkiem nie mają takiej baterii na miejscu. Tak też zrobiłem. Wbijam do sklepu. Grzecznie (jak zawsze) czekam w kolejce. Przyszła moja kolej. Przechodzę od razu do rzeczy i mówię czym jestem zainteresowany. Najpierw dwóch sprzedawców nie mogło się zdecydować, który mnie obsłuży. Ok, udało się. Jeden odpuścił. Kontynuuję rozmowę z tym bardziej wytrwałym. Okazało się, że baterii nie ma na miejscu i trzeba zamówić. To poproszę – rzuciłem. Pada jeszcze jedno dość istotne pytanie. Ta bateria jest wewnętrzna, czy zewnętrzna ? Odpowiedziałem i teraz już tylko pozostało poczekać , aż dotrze do sklepu, żebym ją mógł odebrać.

Dwa dni później dostaję informację na email, że bateria jest do odbioru. Nie ma mnie na miejscu, dlatego poprosiłem kogoś , by odebrał w moim imieniu. Bez kłopotu można tak było zrobić.

Wracam do domu i w moje ręce trafia karton. W nim jest bateria. Nie zgadniesz jaka … zewnętrzna. Tak się składa, że w moim laptopie jest wewnętrzna. Może mam dziwnego lapka. Nie wiem, ale ta bateria nie pasuje i muszę dokonać zwrotu. Poprosiłem dobrą duszyczkę, by zwróciła ją w moim imieniu i zamówiła jeszcze raz właściwą. Miałem tradycyjnie napięty tydzień w kalendarzu i nie bardzo miałem możliwość podjechać osobiście. Kto korzysta z laptopa podczas podróży ten wie, jak uciążliwe jest szybkie rozładowywanie się baterii. To tak na marginesie. Wracając do tematu. Dobra duszyczka zwraca baterię, którą błędnie zamówiła obsługa sklepu. I teraz czytaj to … zwrot został przyjęty bez żadnych utrudnień. Ale co się dzieje w momencie kiedy próbuje zamówić prawidłową baterię ?? Pan z obsługi rzuca zdanie ; W tym laptopie baterie są niewymienne.

Po 10 minutach od całej sytuacji otrzymuję taką właśnie informację przez telefon.

Problem w tym, że ta bateria jest wymienna i dosłownie około godzinę później zamówiłem ją przez internet już w INNYM sklepie. Nie rozczarował mnie fakt sam w sobie, że nie można było zamówić tej baterii, ale zirytował mnie lekko pan z obsługi, który wprowadził klienta w błąd. W tym przypadku była to ta „dobra duszyczka”, która dla mnie załatwiała sprawę.

Od ponad roku wraz z moim teamem prowadzę e-sklep. Jak być może wiesz, ma on nazwę ROSZAK Narzędzia. Mamy w nim spory asortyment i niektóre produkty są bardzo mocno specjalistyczne. Wymagają większej wiedzy niż ta, którą zwykle dysponuje statystyczny człowiek.

Teraz zobrazuję Tobie, w jaki sposób działa to w naszym w sklepie. Jak wygląda obsługa klienta u nas i pozostawię Tobie do oceny, czy jest profesjonalna.

 

Kiedy klient dokonuje zakupu w ROSZAK Narzędzia specjalistycznego produktu i jest on dla niego nowością, to często dopytuje o różne funkcje bądź parametry. Jako osoby obsługujące klientów odpowiadamy na każde pytanie profesjonalnie.

To znaczy jak ? Już odpowiadam 😊

Otrzymujemy zapytanie o wspomniany wyżej produkt. Dajmy na to niech będzie nim Przekładnia Planetarna firmy Stahlwille. Nie każdy musi wiedzieć, co to jest. Zakładam, że się ze mną zgodzisz. W sytuacji kiedy na zadane pytanie nie znamy odpowiedzi, dopytujemy o to u źródła, czyli PRODUCENTA, czytaj kompetentnej osoby z którą współpracujemy. I z tak zdobytą odpowiedzią wracamy do klienta.

Minimalizujemy w ten sposób możliwość zamówienia niewłaściwego produktu, którego potrzebuje klient, oszczędzając jego czas oraz nasz.

Prowadzimy profesjonalny sklep i nie możemy sobie pozwolić na „przytakiwanie” klientowi byle tylko kupił. Nie o to nam w tym wszystkim chodzi.

Dlatego jeżeli mamy wątpliwości wspieramy się wiedzą osób, które takową  posiadają na zadany temat. A żeby współpraca działała bez zarzutu i nie było żadnych niejasności, chętnie się nią z nami dzielą. Dzięki temu klient otrzymuje to, czego od nas oczekuje i potrzebuje w możliwie najszybszy sposób.

Przez takie podejście i obsługę lista naszych stałych klientów rośnie z miesiąca na miesiąc. Oczywiście nie spoczywamy na laurach i ciągle się edukujemy, co pozwala nam podnosić kompetencje, by mierzyć się z coraz to trudniejszymi tematami samodzielnie.

 

Masz teraz obraz tego, jak wygląda to u nas. Czy Twoim zdaniem jest profesjonalnie ?

Dostrzegasz różnicę z podaną na początku tekstu sytuacją próby zakupu baterii do laptopa ?

 

Swoją opinią możesz się podzielić z nami na Facebook lub Instagram. Znajdziesz w social mediach profil naszego sklep wpisując w wyszukiwarkę ROSZAK Narzędzia 😊

Zachęcamy do obserwowania 😉

 

Team ROSZAK Narzędzia

#internetowy sklep z narzędziami
#internetowy sklep z narzędziami ręcznymi
#sklep internetowy narzedzia
#sklep internetowy z narzędziami technicznymi

Autor:Zespół Roszak Narzędzia